شادی

بيشتر مردم زندگي نمي كنند بلكه فقط با سرعت مي دوند . آنها سعي مي كنند به هدفي دست يابند كه در افقي دور دست قرار گرفته و در گرما گرم تلاش خود به حدي هيجان زده و خسته مي شوند كه تمام مناظر زيباي محيط آرامي كه از آن عبور مي كنند از نظر آنها دور مي ماند و وقتي به خود مي آيند كه پير و فرسوده شده اند و در آن زمان رسيدن يا نرسيدن براي آنها فرقي نمي كند . در مقابل بعضي افراد با وجود مسائل و مشكلات بسيار سرزنده و شادند . اين يك مهارت است كه بعضي از افراد آن را در خود پرورش داده اند . شما هم اگر بخواهيد مي توانيد اين مهارت را كسب كنيد و زندگي خود را لبريز از شادي و نشاط كنيد .
افراد شاد با زندگي همراهي مي كنند و آنها به بهترين وجه ممكن با مسائل رو به رو مي شوند و حداكثر تلاش خود را در حل مشكل انجام مي دهند . در طول زمان حل مشكل خود متوجه راه هاي جديدي مي شوند و با كشف آنها انرژي تازه اي كسب مي كنند . به جاي غر زدن پيرامون مشكل به راه حل هاي تازه فكر مي كنند .
به خاطر داشته باشيد كه زندگي نوساني است ميان شب و روز ، تابستان و زمستان . اين نوسان دائمي است . هرگز در هيچ كجا از حركت نايستيد زيرا هر قدر اين نوسان بزرگ تر باشد تجربه شما ژرف تر خواهد بود .

*  افراد شاد فقط مثبت نمي انديشند بلكه مثبت عمل مي كنند .
انسان ها در حقيقت در نيازهاي كلي خود با هم مشترك هستند ، ولي در شيوه رسيدن به اين نيازها با هم متفاوتند . زيرا ديدگاه ها و باورهاي آنها از زندگي با هم فرق مي كند و چون اين ديدگاه ها و باورها فرمان چرخ زندگي را بر عهده دارند ، براي رسيدن به نيازهاي كلي ، اين چرخ را به مسيرهاي گوناگون حركت مي دهند . گاه اين چرخ به سمت نيازهاي مالي و گاه به طرف نيازهاي معنوي ، هنري و فرهنگي كشيده مي شود .
ديدگاه هاي انسان را نمي شود به آساني ديد ، زيرا در وجود انسان نهفته هستند . از عمل انسان است كه مي شود به ديدگاه هاي او پي برد، چرا كه عمل انسان نماينده ديدگاه ها و باورهاي اوست . براي شاد بودن بايد افكار خود را عوض و ذهنيت منفي را از خود دور كنيد . افراد ، داراي قدرت كنترل مستقيم بر چگونه عمل كردن و چگونه انديشيدن خود هستند . بنابر اين اگر مي خواهيد شخص شادتري باشيد ، شادمانه تر و مهربان تر و با عاطفه تر عمل كنيد .

*  انسان هاي شاد آنچه را كه احتياج دارند طلب مي كنند .
همان طور كه نعمت ها خود به خود از آسمان به زمين نمي افتند ، از شكايت كردن نيز چيزي عايد اشخاص نمي شود . اگر به ضرب المثل « هر چه بكاريد همان را درو مي كنيد » اعتقاد داريد پس به جاي شكايت كردن به دنبال خواسته ها و عادتهاي قبلي خود برويد . اين انتخاب شماست. مي توانيد به همين روش ادامه بدهيد ، ديگران را متهم كنيد و همچنان چيزي عايدتان نشود يا مي توانيد خيلي راحت آن چه را كه مي خواهيد طلب نموده و در راه رسيدن به آن تلاش كنيد .

* شادها مشتاق تغيير هستند و از تغيير هراسي ندارند .
ثابت ماندن و تغيير نكردن مخالف تمام قوانين طبيعت است . اگر تلاش كنيد كه هميشه همه چيز ثابت باشد ، در اين صورت هميشه ناراحت خواهيد بود . اگر اجازه دهيد ترس از تغيير كردن ، شما را متوقف كند با محروم شدن از خواسته هاي خود موافقت كرده ايد . شما مي توانيد بر اين باور باشيد كه تغيير موجب آزار افراد مي شود و در مقابل آن مقاومت به خرج دهيد . يا در عوض مي توانيد تغييرات را با آغوش باز پذيرا باشيد و معتقد باشيد كه وجود آنها به شما كمك خواهد كرد . همه اينها بستگي به اين دارد كه شما تصميم بگيريد كدام عقيده را باور كنيد .
شكست دليلي براي دست كشيدن از هدف نيست . شك تنها يك معني دارد : شما به تمرين و تجربه بيشتري احتياج داريد ، مشتاق اشتباه كردن باشيد و تسليم نشويد . اجازه ندهيد شكست در يك مسأله شما را به گونه اي تحت تأثير قرار بدهد كه همه تلاش هاي خود را ناديده بگيريد .

*  افراد شاد فرصت ها را مي شناسند
اگر نسبت به لحظه حال آگاه هستيد و در كنار آن منتظر آينده نيز هستيد قادر خواهيد بود از فرصت ها سود ببريد . اگر با خود خوري غم گذشته را مي خوريد چشمانتان به روي امكانات و فرصت هاي حال بسته خواهد شد و آينده را نيز از دست خواهيد داد . زندگي شاد محصول زندگي كردن در لحظه حال است كه اگر از آن خوب استفاده شود تكيه گاه و ضريب اطميناني براي داشتن آينده اي خوب و فوق العاده است . اشخاص فقط با آنچه كه امروز انجام مي دهند مي توانند آينده خود را تحت تأثير قرار دهند . توجه داشته باشيد زمان به صورت مساوي و يكسان ميان همه تقسيم مي شود و آن را بر خلاف پول و طلا و اجناس ديگر نمي توان پس انداز كرد .

*  اشخاص شاد براي آينده برنامه ريزي مي كنند
انسان هاي شاد مي دانند كه بايد تسلط داشتن بر زندگي را تمرين كنند و بر زندگي خود كنترل داشته باشند تا بتوانند در برابر احساساتي مانند قرباني بودن يا بي دفاع بودن مقاوم باشند . برنامه ريزي براي درست انجام دادن كارها ضروري است . براي آنچه كه برايتان مهم است برنامه ريزي كنيد و به خاطر داشته باشيد زماني اهداف و برنامه ريزي هاي شما به نتيجه مي رسد كه آنها را به مرحله اجرا درآوريد .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *